"Odkryć na nowo radość z nauki i tę dziecięcą pasję tworzenia, pozbawioną samokrytyki. Kolejne prace pozwolą udokumentować moje postępy w rysowaniu, dodając pewność siebie."

ETAP I


Węgiel drzewny: twardy - kontury, szczegóły, miękki - delikatne linie, plamy.

Fiksatywa bezbarwny utrwalacz do ochrony i zabezoieczania prac wykonanych pastelami suchymi, sepią, węglem, ołówkiem oraz innymi technikami suchymi podatnymi na rozcieranie. Po rozpyleniu wysycha szybko, nie powodując zmiany koloru rysunku oraz zażółceń powierzchni papieru.

Ołówki: 8B, 6B, 4B, 2B, B - miękkie, HB - średnie, F, H - twarde.

Grafit: 8B, 6B, 4B, 2B, B - miękkie, HB - średnie, H - twarde.

Formaty papieru: A4 (210 mm x 297 mm), A3 (297 mm x 420 mm).

Pastele olejne - nadają przeźroczystość, mocno przyczepiają pigment do podłoża.

Pastele miękkie - zwane suchymi.

Pastele twarde - nadają się do ostrzenia.

Sztyfty (ołówki) pastelowe - oprawione w drewno, nadają się do rysowania szczegółów.

Pastele wodne - inaczej kredki akwarelowe lub wodne, możemy je rozmywać za pomocą wody.

Kredki woskowe - odporne na wodę, w połączeniu z farbami wodnymi otrzymujemy ciekawą fakturę.


Foto 01 Pejzaż - węgiel drzewny i biała kreda.

Foto 02 Pejzaż - ołówek.

Foto 03 Marina - kredki akwarelowe.

Foto 04 Natura - sepia, biała kreda.

Foto 05 Architektura - ołówek, kredki akwarelowe, długopis żelowy.

Foto 06-07 Pejzaż - kredki akwarelowe.

Foto 08 Marina - kredki akwarelowe.

przycisk

Warsztat:

Foto 01-04 Architektura, witraż - szkic, kredki, woda, wynik (foto 04).

Foto 05-07 Pejzaż - szkic, kredki, woda, wynik (foto 07).

Foto 08-09 Marina - szkic, kredki, woda, wynik (foto 09).

przycisk

ETAP II


"Obserwacja to niezauważalny, zamierzony i systematyczny sposób postrzegania badanych obiektów w ich naturalnych warunkach".

"Postrzeganie danego kształtu jest sumą powiązań i zależności pomiędzy informacjami o obrazie docierającymi do mózgu a systemem nerwowym obserwatora."

"Perspektywa, ujmując rzecz ściśle, to sposób oddania trójwymiarowych obiektów i przestrzeni na płaszczyźnie".

Perspektywa linearna - zbieżna lub geometryczna, z jednym punktem zbiegu.

Perspektywa strefowa - pasowa lub rzędowa, elementy pejzażu pogrupowane są w poziome rzędy.

Perspektywa powietrzna (malarska) - im przedmioty i obiekty są dalej, tym bardziej "znikają".

Sfumato - zasada miękkiego przejścia światła w cień.

Kubizm - kierunek w sztuce, oznacza kostkę lub sześcian. Obiekt malarski został rozbity na szereg osobnych płaszczyzn, oglądanych w różnym oświetleniu.

"Kompozycja to odpowiednie zestawienie układu elementów zbudowanych z kresek, linii i plam na określonej płaszczyźnie kartki, w taki sposób, aby tworzyły harmonijną całość".

Kompozycja: zamknięta, otwarta, symetryczna, statyczna, dynamiczna.

"Pejzaż jest to rysunek przedstawiający krajobraz, widok natury lub otoczenia miejskiego".

Weduta - pejzaż przedstawiający widok miejski.

Marina - krajobraz morski, widok portu, wybrzeża.

Sztafaż - pejzaż z motywem postaci ludzkiej, zwierzęcia lub innym, który jednak nie odciąga uwagi od głównego tematu, jakim jest krajobraz.

"Ten sam przedmiot można przedstawić w różny sposób, nadać mu różny charakter, w zależności od otoczenia i relacji między poszczególnymi elementami rysunku".


Foto 01 Abstrakcja - kredki akwarelowe.

Foto 02-03 Drzewo - farby akrylowe.

Foto 04-08 Szkic - ołówek.

Foto 09 Drzewo - farby akrylowe.

przycisk

Warsztat:

Foto 01-02 Wzorzec, kredki akwarelowe, 12 i 24 kolory.

Foto 03-04 Podręczny przybornik, szkic, wynik (foto 04).

Foto 05-06 Ogród botaniczny, szkic, wynik (foto 06).

Foto 07-08 Park Szczytnicki, szkic, wynik (foto 08).

Foto 09-10 Moje patio, szkic, wynik (foto 10).

przycisk

ETAP III


Zakupy:

Cienkopis Ecco Pigment, Faber Castell, czarny 0,2; 0,4; 0,8 mm. Cienkopisy z fibrową końcówką, oprawione metalem, co pozwala na kreślenie przy linijce, pisanie szablonem, szkicowanie. Pigmentowy czarny tusz odporny na światło i wodę. Cienkopisy posiadają wygodne ergonomiczne miejsce uchwytu oraz metalowy klips. Znakomicie sprawdzają się na papierze, kalce kreślarskiej, plexi i wielu innych podłożach.

Pisak pędzelkowy Pitt Artist Pen, Black 199 - Faber-Castell Nowoczesne, artystyczne pisaki umożliwiające szkicowanie, rysowanie i malowanie, z końcówką w formie pędzelka. Neutralne PH bez zawartości kwasów. Tusz odporny na działanie światła słonecznego, po wyschnięciu wodoodporny oraz nierozmazujący się na papierze. Pisaki polecane są do tworzenia ilustracji artystycznych, komiksów, mangi, rysunków krajobrazu, projektów modowych oraz kaligrafii.

Pędzelek ze zbiorniczkiem na wodę, Aquash F, Aquash B - Pentel Waterbrush to stosunkowo nowy wynalazek, który bardzo szybko stał się popularny na całym świecie. Niezastąpiony przy pracy z akwarelami, kredkami akwarelowymi, ołówkami jak i pastelami. Wystarczy, że utworzysz szkic, a następnie użyjesz pędzla do rozmazania kolorów. Woda dostaje się do końcówki poprzez delikatne ściśnięcie obudowy. Końcówka jest bardzo łatwa do czyszczenia, wystarczy zamoczyć pędzel pod wodą i umyć go gąbką albo ręcznikiem papierowym. Przezroczysta obudowa pozwala kontrolować ilość wody w zbiorniczku.

Ołówek do korygowania perfection 7057 Idealny do dokładnych korekt, różowy miękki korektor - do usunięcia grafitowego rysika i węgla, biały twardy korektor służy do usuwania tuszu i atramentu.

Gumka w ołówku 6312 Przeznaczona jest głównie do wycierania precyzyjnych prac składających się z detali. Doskonale sprawdza się przy uzyskiwaniu przejść tonalnych. Gumkę temperuje się w temperówce.

Wiszer Zaostrzony zwitek papieru do rozcierania szkiców ołówkiem, węglem, pastelami.

Gumka chlebowa Jest środkiem ścierającym, który w odróżnieniu od zwykłej gumki nie ściera rysunku z podłoża a działa na zasadzie przyklejania i wchłaniania cząsteczek materiału rysunkowego. Więc świetnie nadaje się do rozjaśniania partii obrazu i uwypuklania refleksów świetlnych przy rysunkach wykonanych ołówkiem, węglem, kredkami i suchą pastelą.

Derwent Pencil Extender Przedłużacze do ołówków lub kredek. Srebrna przedłużka pasuje do większych rozmiarów ołówków , do 8mm, tj. Derwent Pastel, Coloursoft. Czarna przedłużka jest przeznaczony dla standardowej wielkości ołówka, do 7 mm, tj. Derwent Graphic, Akwarela i kredki Studio.

OŁÓWEK DO SZKICOWANIA 2B, 4B, 6B. Specjalne ołówki do szkicowania. Dzięki wkładom o prostokątnym przekroju, świetnie nadają się do szerokich, jak również cienkich kresek.

MONDELUZ 3720 Profesjonalne kredki akwarelowe służące do wykonywania klasycznych rysunków, a także do uzyskiwania efektu akwareli. Po naniesieniu pędzelkiem wody, rysunek można rozmywać uzyskując efekt obrazu namalowanego farbami akwarelowymi. Kredki wykonane są z miękkich grafitów ułatwiających rysowanie oprawionych w wysokiej jakości drewno cedrowe. Dzięki czemu nie łamią się w trakcie temperowania. Kredki nr 1, 69.

Kredki akwarelowe Derwent Watercolour. Seria przyborów, którymi można rysować na sucho - tak jak tradycyjnymi kredkami - lub na mokro, uzyskują piękny, transparentny, akwarelowy rezultat. W tym celu zaleca się wykonanie rysunku na sucho, a następnie rozmycie go za pomocą wilgotnego pędzelka lub gąbki. Rozmyte kolory pięknie łączą się ze sobą, poszerzając bardzo bogatą gamę 72 barw. Używane bez wody dobrze mieszają się ze sobą, można nakładać kilka warstw (jedna na drugą), również tworząc nowe odcienie i interesujące efekty kolorystyczne. Wysoka jakość użytego pigmentu, jego odpowiednia gradacja pozwalają na osiąganie najlepszych efektów oraz gwarantują wieloletnie zachowanie pracy w niezmiennie nasyconym kolorycie. Pięknie prezentują się na barwionych papierach, odznaczają się wyraźnie nawet na czarnych kartkach.


Foto 01-07 Szkic - ołówek.

Foto 08-09 Flora - farby akwarelowe.

Foto 10-11 Flora - kredki akwarelowe.

przycisk

Warsztat:

Foto 01-02 Widok z Renomy na Cafe Borówka, szkic, wynik (foto 02).

Foto 03-04 Parafia Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała, szkic, wynik (foto 04).

Foto 05 Ołówki - twardości.

Foto 06 Pastele olejne w kredce.


przycisk

ETAP IV


"Z czasem sztuka portretu stawała się poszukiwaniem odpowiednich narzędzi, które nadawały ekspresji i pożądanego wyrazu rysunkom, jak również poszukiwaniem sposobów psychologicznego przedstawienia portretowanych osób."

"Dobra karykatura, oprócz uwydatnienia i często ośmieszania charakterystycznych cech, oddaje również podobieństwo i charakter portretowanego."

"Dobrze mieć dystans do swoich prac, ponieważ dzięki temu łatwiej spojrzeć krytycznym okiem na dotychczasowe rysunki, a także przyjąć czyjąś krytykę. Pomaga to rozwijać się i doskonalić w sztuce rysunku."


Foto 01 Szkic, padające światło - ołówek.

Foto 02 Ilustracja kredki.

Foto 03-05 Pastele olejne w kredce.

Foto 06-07 Kosmos, drzewo - biała kreda.

Foto 08-09 Portret, syn 6 lat - ołówek.

Foto 10-11 Portret z przymrużeniem oka - kredki akwarelowe.


przycisk

ETAP V


"Proces twórczy, mówiąc ogólnie, ma dwie fazy: przeżyciową i realizacyjną. Obie są jednakowo ważne, ponieważ żebyśmy mogli coś stworzyć, musimy coś przeżyć. Fazy te wzajemnie się przeplatają i uzupełniają."

Malowanie tuszem.

Tusz firmy Koh-I-Noor, Indian Ink. Efekt transparentności uzyskujemy poprzez dodanie wody. Możemy łączyć z akwarelą, kawą, kredkami lub ołówkiem.

Wykorzystujemy 3 pędzle: cienki do detali, średni, gruby do zamalowywania większych powierzchni. Kartkę na brudno do próbowania intensywności plamy tuszu. Pojemniczki z wodą, lub paletką po jajkach przepiórczych do rozcieńczania tuszy. Wacik, lignina, chusteczki do zmniejszenia nasycenia koloru tuszu pozostawionego na pracy.

Używamy papieru o gramaturze 160g/m2 białego lub kolor, cienka kartka przemaka i ulega pofalowaniu.

Tusze kreślarskie kolorowe. Odznaczają się trwałymi i żywymi kolorami odpornymi na światło, bardzo dobrze i trwale łączą się z podłożem, jednakże w zależności od podłoża można je korygować np. poprzez drapanie. Tusz czarny odznacza się doskonałym 100% kryciem podłoża, zaś kolorowe są transparentne.


Foto 01-05 Prace wykonane tuszem, kolor.

Foto 06 Ołówek i tusz.


przycisk

ETAP VI


"Szukajmy niewidocznych linii figur geometrycznych w bryłach budynków, które chcemy narysować."

"Wszystkie linie pionowe w budynku, który rysujemy, muszą być równoległe do bocznych krawędzi naszej kartki."

"Poza zmianami miejsca, z którego patrzymy na dany fragment, możemy również zmieniać czas w ciągu dnia i dzięki temu zaobserwować zupełnie inny układ światła i cieni, co szczególnie widoczne jest na budynkach."

"Oprócz rysowania ogólnych widoków przedstawiających wybrany wycinek architektury krajobrazu starajmy się również pokazać inne efekty, które akurat nas zainspirują."

Porządki architektoniczne - dorycki, joński, koryncki.


Foto 01-03 Prace wykonane tuszem, kolor.

Foto 04 Architektura, szkic - ołówek.


przycisk

ETAP VII


"Najważniejsze w pierwszej fazie rysunku danej części ciała jest właściwe uchwycenie całości danego elementu we właściwych proporcjach, za pomocą prostego rysunku konstrukcyjnego i linii pomocniczych."

"Zanim rozpocznie się rysowanie całej postaci, warto rozpocząć od rysowania poszczególnych części."

"W rysowaniu postaci można w taki sposób prowadzić kreskę, aby podkreślić kształt poszczególnych części ciała."

Rysowanie węglem (naturalny, ołówek, sztabka).

Rysując pamiętamy, że im bardziej coś jest wypukłe tym jest jaśniejsze, im bardzie wklęsłe tym ciemniejsze.

Technika nakładania: warstwa węgla, margines, warstwa białej kredki.


Foto 01 Architektura, szkic - ołówek.

Foto 02 Nogi - ołówek.

Foto 03 Plecy - ołówek węglowy, kreda.


przycisk

ETAP VIII


Malarstwo, będące jedną z gałęzi sztuk plastycznych, polega na umieszczaniu na rożnych podłożach, takich na przykład jak papier, karton, płótno, szkło, drewno czy beton, barw uzyskanych z farb lub pigmentów, za pomocą rożnych narzędzi - najczęściej pędzli lub szpachelek.

Malarstwo to również proces twórczy, na który składają się takie elementy, jak: szkic, ustalenie kompozycji i samo malowanie.

Techniki malarskie:

Enkaustyka do pigmentów jako spoiwa dodawano wosku pszczelego, a czasem olejów schnących dla zwiększenia płynności farby. Farby w stanie płynnym nakładano przy użyciu podgrzewanych, metalowych łopatek. Podłożem były zarówno tablice drewniane, jak i ściany pokryte tynkiem wapiennym. Obrazy były odporne na wilgoć, a kolory zyskiwały blask i głębię, wadą była mała odporność na wyższe temperatury.

Fresk polegał na malowaniu na mokrym tynku farbami odpornymi na alkaliczne działanie zawartego w zaprawie wapna. Jest jedną z najtrudniejszych technik malarstwa, ponieważ przy jej stosowaniu dokonywanie jakichkolwiek poprawek i zmian w malowaniu jest praktycznie niemożliwe. Należy jednak do najtrwalszych rodzajów malarstwa ściennego.

Tempera zastosowanie jako spoiwa farb tzw. emulsji temperowej, składającej się z fazy tłustej (olej schnący lub werniks), wodnej (woda lub roztwór wodnego kleju) i emulgatora (umożliwia zmieszanie faz w jednolite spoiwo). Tempera to najczęstsza i najtrwalsza, obok woskowej, technika, w której spoiwo barwników jest organiczne.

Barwa to wrażenie wywoływane przez fale świetlne do naszego wzrok. Postrzegamy je dzięki komórkom światłoczułym w siatkówce, które nazywamy pręcikami i czopkami.

Pręciki są wrażliwe na stopień jasności barw. Czopki na same barwy (niebieski, zielony i czerwony). Tęcza (fiolet, indygo - ciemno niebieski, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony i purpurę) otrzymamy światło białe.

Barwy podstawowe (czerwony, żółty, niebieski).

Kolory pochodne:

żółty + niebieski = zielony

czerwony + niebieski = fiolet

czerwony + żółty = pomarańczowy

czerwony + żółty + niebieski = czerń

Barwy dopełniające, pary kolorów podstawowych i pochodnych, które po zmieszaniu dopełniają się do koloru szarego, jakby brudnego. Pary (czerwony z zielonym, niebieski z pomarańczowym, fioletowy z żółtym).

Barwy czyste (kolory podstawowe i pochodne).

Barwy załamane (kolory podstawowe, pochodne i odrobina farby dopełniającej) kolory będą lekko przygaszone i nie będą to kolory żywe.

Temperatura danej barwy zawsze zależy od temperatury barwy, którą z nią sąsiaduje. Jeśli dana barwa wydaje nam się chłodniejsza, tym bardziej będzie gorętsza barwa z nią sąsiadująca. Tę zależność barw od ich otoczenia nazywamy względnością barw.

Biel będzie wydawać się nam bielsza, im ciemniejsze, dochodzące nawet do czerni, będą otaczające ją odcienie.

Szarość będzie dla nas ciemniejsza, jeśli otaczające ją odcienie będą coraz jaśniejsze, i na odwrót.


Foto 01-02 Zabawki mojego syna - kredki pastelowe suche.


przycisk

ETAP IX


Akwarele to farby wodne, które wytwarza się, łącząc drobno zmielony pigment i spoiwo, przeważnie gumę arabską oraz dodatki, glicerynę i inne. Maluje się nimi laserunkowo, to znaczy przeźroczyście, wskutek czego efekt powstaje przez nakładanie kolejnych warstw. Jak się zabrać, robimy szkic miękkim ołówkiem 3B, później da się łatwo wymazać, używamy papieru o gramaturze 300 g. Malujemy techniką na mokro, kartkę moczymy wodą, tak by cała powierzchnia była wilgotna. Wybieramy jeden kolor co da nam swobodę i pozwoli skupić się na samym sposobie malowania, używamy pędzla okrągłego o włosiu naturalnym. Używają więcej wody plamy będą jaśniejsze, a biorąc więcej farby będą ciemniejsze. Nadmiar farby zbieramy gąbką lub miękkim papierem. Gdy kartka i farba zupełnie wyschną, możemy malować tworząc bardzie wyraziste kształty.

Gwasz, czyli biała farba wodna, którą stosuje się razem z akwarelami, ma właściwości kryjące, ponieważ zawiera kryjący pigment a dodatkowo biały wypełniacz oraz spoiwo. Na gwaszu nie uda się już malować akwarelą ani tuszem, dlatego służy do wykończenia naszej pracy. Używamy dla uzyskania pożądanych efektów lub żeby podkreślić pewne fragmenty, oddajemy np. płomienie i dym z pożaru.

Akryl to mieszanka żywicy poliakrylowej i pigmentu, są dość gęste i w tubach. Stosunkowo szybko schną, rozcieńczamy wodą lub medium do akryli. Najlepszym podłożem jest płótno. Po wyschnięciu farby są matowe, możemy użyć werniksu do akryli. Przydatnymi do malowania jest grunt do akryli, medium opóźniające żeby dłużej schły.

Farby olejne uzyskujemy w procesie ucierania sproszkowanych pigmentów i łączenia ich z olejem oraz estrami, a także żywicami i woskiem. Dłużej schną i mieszamy je z terpentyną i olejem lnianym, nie mieszamy ich z wodą. Żeby szybciej schły używamy sykatywy. Używamy pędzli ze świńskiej szczeciny lub syntetycznych. Gdy widoczna jest gruba faktura farby kładzione są kilkoma warstwami.

Studium różni się tym od szkicu, że oprócz uchwycenia ogólnej formy dodatkowo wydobywa charakter detali, jest formą bardziej szczegółową od szkicu i wymaga więcej czasu. Polega na dokładnym oddaniu szczegółów, proporcji i kolorytu obiektu, który studiujemy.

Gama kolorów ciepłych, skłaniają się ku czerwieniom, żółcieniom czy innym kolorom ciepłym.

Gama kolorów zimnych, składa się głównie z takich kolorów jak niebieskości, zielenie, odcienie fioletów i bieli.


Foto 01-05 Kwiaty, pejzaże - farby akwarelowe.


przycisk

ETAP X


Akwarele, kredki akwarelowe: najlepiej używać papieru bez wyraźnej faktury o gramaturze 250, 300, 400 g. Stosując więcej farby, a mniej wody uzyskujemy intensywniejszy kolor, natomiast więcej wody, a mniej farby, kolor bardziej pastelowy i rozmyty. Na papierze o gramaturze 300g farba nie wsiąka głęboko.

Gwasz: farba w białym kolorze. Papier powinien mieć gładką powierzchnię i nie powinien chłonąć zbyt mocno wody, jako podłoża możemy użyć zwykłej tektury. Gwaszem zazwyczaj malujemy po wyschnięciu akwareli, ale możemy łączyć go z jeszcze niewyschniętą farbą akwarelową.

Pastele olejne: stosujemy papier 180g o fakturze prążki, plecionka, plaster miodu, płótno lub tektura, wcześniej możemy go zagruntować cienką warstwą gruntu typu Gesso.

Pastele suche: papier powinien mieć gramaturę nie mniejszą niż 300g, przy stosowaniu wody. Bez wody, używamy papieru welurowego. Pastele suche występują w wersji twardej, pałeczki o przekroju kwadratowym i jako miękkie - okrągłe. Prace należy utrwalić fiksatywą w sprayu.

Podłoże malarskie: płótno lniane dla farb olejnych lub bawełniane dla farb akrylowych czy gwaszu, naciągnięte na krosno i zagruntowane.

Grunt: typy Gesso do farb akrylowych i olejnych. Grunt zwiększa przyczepność warstw farby do podłoża i zwiększa elastyczność płótna. Dobrym podłożem może być zagruntowana gładka lub chropowata strona płyty pilśniowej lub twarda tektura.

Sztaluga: na trójnogu, płozach, studyjna, plenerowa, skrzyniowa.

"Malując ten sam motyw o rożnych porach dnia i w rożnym oświetleniu, w pewnym momencie dostrzeżemy, jak zmienia się nasz sposób postrzegania tego motywu w naturze."


Foto 01 Portret - farby akrylowe.

Foto 02 Pejzaż - farby akwarelowe.


przycisk

ETAP XI


"Nasze oko skłonne jest widzieć naturę raczej w postaci płaszczyzn barwnych niż pewnego zespołu linii."

"Między położonymi na obrazie plamami istnieje ciągła zależność jednych od drugich. Gdy zmienimy jakieś miejsce na obrazie, to zmieni się również i reszta, nawet gdybyśmy w ogóle nie dotykali jej pędzlem."

"Ważne jest, aby dochodzenie do biegłości warsztatowej sprawiało Ci satysfakcję i było przyjemnym zajęciem, dlatego oprócz stosowania pewnych koniecznych zasad malowanie staraj się traktować intuicyjnie."

"Każde małe nasycenie czy ocieplenie kolorem w jednym miejscu musi pociągnąć za sobą zgaszenie lub oziębienie koloru w innym miejscu."

Impasty - plamy farby kładzione grubiej;

Laserunek - cienkie warstwy farby kładzione tak, że jedna przebija spod drugiej;

"Nauka malarstwa to długi proces, w którym może zmieniać się nasz sposób kładzenia farby, rodzaje podejmowanych tematów i sposób, w jaki je przedstawiamy."


Foto 01 Owoce - farby akrylowe.


przycisk

ETAP XII


"Na obrazie odbicie w wodzie przeważnie jest jaśniejsze od obiektu, od którego to odbicie pochodzi."

"Wrażenie głębi na płótnie można uzyskać, odpowiednio stosując jedną gamę barw i różnicując tonację kolorów objętych tą gamą."

"Podejmując temat zwierząt, poprzez odpowiednie kładzenie farby możemy wydobyć ich różnorodny charakter."

"Akcent kolorystyczny to usytuowanie jednej lub kilku niewielkich plam kolorów ciepłych na płaszczyźnie obrazu tak, że wokół nich znajdują się plamy barw zimnych, lub odwrotnie."

"Akcent kolorystyczny służy do tego, aby od razu zwrócić uwagę odbiorcy na określone miejsca na obrazie lub by ożywić obraz. Powinien on być spójny z całą koncepcją malarską obrazu oraz nie może sprawić wrażenia, jakby był kolorem niepasującym do pozostałych barw."

"Szukając swojego stylu czy sposobu malowania portretu, w początkowym etapie nauki dobrze jest starać się malować w sposób realistyczny."

"W przypadku portretu ogromny wpływ na jakość całego obrazu ma dobre wykonanie oczu."

"Przykład twórczości Wyspiańskiego, przekonał że dekoracyjny charakter malarstwa może mieć duże znaczenie w doborze tematyki obrazu, nadając mu finezji i niepowtarzalności."


Foto 01 Gejsza - pastele suche.

Foto 02 "Stary koń" - farby akrylowe.


przycisk

ETAP XIII

ETAP XIV


CDN..

ostatnia aktualizacja 24.06.2018r.


Firmy:

www.paperconcept.pl

PaperConcept salon firmowy.

www.koh-i-noor.pl

KOH-I-NOOR oficjalna strona firmy.

www.pentel.pl

Pentel Arts oficjalna strona firmy.

Sklepy:

www.telpen.wroclaw.pl

sklep plastyczny - Wrocław.

www.storm24.pl

sklep internetowy.

www.tuluz.pl

sklep Kraków.

www.sklepplastyczny.pl

sklep Kraków.

www.szal-art.pl

sklep Kraków.

www.plastyczny-sklep.com.pl

sklep Kraków.

Przydatne linki:

www.lascaux.culture.fr

Pierwsze rysunki, które wykonał człowiek.

www.googleartproject.com

Dzieła wielkich mistrzów różnych epok.

Powrót sg Powrót Foto Powrót warsztat Powrót historia Powrót gkolekcja Powrót linki Powrót kontakt