Znak LBanerZnak P
Pasek

Menu

Modelarstwo

Gotowe kolekcje

Warsztat

Historia

Kontakt

Linki


Powrót

Kolekcja wozów bojowych w skali 1:72

Kolekcja - Polskie Media Amer.Com SA



Nr.01.

Sd.Kfz.250D - 1942

Transporter opancerzony używany jako wóz dowodzenia marszałka Erwina Rommla w Afryce Północnej.




Nr.02.

Steyr 1500/A01 + 2cm Flak 38 - 1943

Samochód Steyr 1500/A01 holujący armatę przeciwlotniczą 2cm Flak 38. Pojazd nosi malowanie i oznaczenia Dywizji Grenadierów Pancernych "Grossdeutschland", brał udział w działaniach bojowych w rejonie Połtawy w ZSRR w lutym 1943 r.




Nr.03.

Sd.Kfz. 7/1 + Sd.Ah.51 - 1942

Samobieżne działo przeciwlotnicze Sd.Kfz. 7/1. Model w malowaniu niemieckiej 24. DPanc.,front wchodni, rejon Stalingradu,wrzesień 1942 r.




Nr.04.

HMMWV M1046 - 2006

Samochód HMMWV to obecnie podstawowy lekki samochód terenowy armii amerykańskiej z napędem na cztery koła, produkuje go firma AM General. Pojazd ten jest wykorzystywany w bardzo wielu wersjach - od transportowej, poprzez medyczną, nosiciela broni, ciągnika, wozu korygowania ognia artylerii, do pojazdu naprowadzania wsparcia lotniczego.




Nr.05.

Sturmtiger - 1944

Sturmtiger, a właściwie 38 cm RW61 auf Strum (panzer) morser Tiger, był ciężkim działem szturmowym, zaprojektowanym do niszczenia silnie umocnionych punktów oporu w czasie walk miejskich. W chwili, kiedy trafił do wyposażenia jednostek bojowych, armia niemiecka nie brała już udziału w walkach ofensywnych tego rodzaju. Jedyny przypadek wykorzystania tego pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem to udział w powstaniu warszawskim.





Nr.06.

Sd.Kfz.251/10 Ausf.D - 1944

Sd.Kfz.251/10 Ausf.D z 9.pułku grenadierów pancernych "Germania" 5.DPanc.SS "Wiking", okolice Modlina , lato 1944r. Pojazd w podstawowym malowaniu w kolorze ciemnożółtym (Dunkelgelb), na który nałożono nieregularne ciemnozielone pasy. Na burcie znajduje się numer taktyczny "402".




Nr.07.

Niszczyciel czołgów Achilles IIC - 1944

W amerykańskiej doktrynie wojennej czołgi były przeznaczone do wspierania działań piechoty, natomiast zwalczanie broni pancernej przeciwnika pozostawiano specjalistycznym niszczycielom czołgów. Pierwszym pojazdem armii amerykańskiej, zaprojektowanym od początku do walki z czołgami wroga, był M10 GMC, którego wersja wykorzystywana w wojsku brytyjskim nosiła nazwę Achilles.




Nr.08.

Steyr RSO/01 + PAK 40 -1944

Armia niemiecka, wbrew rozpowszechnionej opinii, przez cały okres wojny nie zdołała przejść w pełni na trakcję mechaniczną. Jednym z ciągników, które budowano na potrzeby wojsk niemieckich, był Steyr RSO, jednak jego produkcja w rozmaitych wersjach nigdy nie wystarczyła, by pokryć zapotrzebowanie oddziałów. Dodatkowo część z powstałych egzemplarzy wybudowano w wersji ściśle bojowej, przewożącej bezpośrednio na skrzyni ładunkowej armaty rozmaitych rodzajów.




Nr.09.

Char B1 bis -1944

Char B1 był najsilniej opancerzonym czołgiem, jaki brał udział w walkach o Francję wiosną 1940 r. Jego potężny pancerz i niezłe uzbrojenie nie wystarczyły jednak do zatrzymania niemieckiej nawały, gdyż francuskie oddziały pancerne - źle dowodzone i rozproszone - zostały najczęściej po prostu ominięte przez wojska motorowe Wehrmachtu.




Nr.10.

Sherman IC Firefly -1945

Sherman Firefly - brytyjska modyfikacja amerykańskiego czołgu, mająca znaczenie zwiększyć jego potencjał bojowy w starciu z czołgami niemieckimi - była jedną z najbardziej udanych wersji Shermana. Znakomita armata brytyjska pozwalała nawiązać równorzędną walkę z większością niemieckich pojazdów pancernych.





Nr.11.

Bergepanzer Tiger -1944

Nasz model przedstawia przypuszczalny wygląd jedynego znanego z kilku zdjęć egzemplarza Bergetigera, służącego najprawdopodobniej w 508. batalionie czołgów ciężkich w czasie walk pod Anzio we Włoszech w maju 1943 r.




Nr.12.

GMC CCKW 353 -1944

Nasz model przedstawia samochód GMC CCKW 353 z niezidentyfikowanej jednostki transportowej, Normandia, czerwiec 1944r.




Nr.13.

Sturmhaubitze 42 -1945

10,5 cm Sturmhaubitze 42 Ausf.G Sd.Kfz. 142/2 z niezidentyfikowanej jednostki niemieckiej, biorącej udział w walkach w Ardenach na przełomie 1944 i 1945 r.




Nr.14.

M1126 Stryker ICV - 2003

Stryker jest jednym z najnowszych amerykańskich pojazdów bojowych, pierwszym opracowanym dla armii amerykańskiej od czasów programów M1 Abrams i M2 Bradley. Powstał specjalnie z myślą o siłach szybkiego reagowania, zdolnych do błyskawicznej reakcji w większości punktów zapalnych świata.




Nr.15.

Sd.Kfz.164 Nashorn - 1944

Ciężki niszczyciel czołgów Hornisse/Nashorn był bardzo groźnym przeciwnikiem dla broni pancernej sprzymierzonych. Doskonała długolufowa armata osadzona na sprawnym podwoziu pozwalała na skuteczne zwalczanie wroga z bezpiecznej odległości.Wadą pojazdu był odkryty przedział bojowy,co narażało załogę. Również wysoka sylwetka przeszkadzała w ukryciu niszczyciela na polu walki.





Nr.16.

M8 - 1945

Pojazd M8, w armii brytyjskiej noszący nazwę Greyhound, był podstawowym rozpoznawczym samochodem pancernym oddziałów amerykańskich w czasie II wojny światowej. Szeroko eksportowany, służył w jednostkach bojowych rozmaitych państw jeszcze na początku XXI wieku, znane są też relacje dotyczące bojowego wykorzystania tego pojazdu podczas wojny na terenie byłej Jugosławii w latach 90.minionego wieku.




Nr.17.

PzKpfw38(t) Ausf.F - 1941

Czołg lekki, znany światu jako PzKpfw 38(t), był konstrukcją czechosłowacką, przyjętą na potrzeby armii III Rzeszy. Początkowo wszedł do wyposażenia niektórych oddziałów pancernych Wehrmachtu, a kiedy jego zdolności bojowe przestały odpowiadać potrzebom pola walki, na jego podstawie skonstruowano kilka wartościowych pojazdów - głównie lekkich niszczycieli czołgów.




Nr.18.

Type59 (WZ120) - 1965

Type 59 był przez całe lata podstawowym czołgiem chińskich oddziałów pancernych. Produkowany początkowo na licencji radzieckiego czołgu T-54, był rozwijany przez chińskich inżynierów niezależnie od wersji oryginalnej. Wskutek wprowadzania zmian i modyfikacji jego ostatnie wersje różnią się bardzo znacznie od pojazdów produkowanych na początku lat 60. XX wieku.




Nr.19.

Kfz.305 Opel Blitz - 1942

Opel Blitz był najważniejszym samochodem transportowym armii niemieckiej. Wyprodukowany w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy, służył wszędzie tam, gdzie walczyli Niemcy i ich sojusznicy. Jak każda udana konstrukcja był prosty w obsłudze i wytrzymały. W Wehrmachcie spełniał funkcję przysłowiowego konia pociągowego oddziałów zaopatrzeniowych.




Nr.20.

Challenger II - 2003

Brytyjski Challenger II to obecnie podstawowy czołg armii Wielkiej Brytanii, wywodzący się z długiej linii wcześniejszych konstrukcji firmy Vickers. Jest porównywalny z amerykańskim Abramsem, francuskim LeClerkiem czy niemieckim Leopardem 2. Sprawdził się bojowo w czasie drugiej wojny w Zatoce Perskiej, gdzie zebrał doskonałe oceny.





Nr.21.

M270 Multiple Launch Rocket System - 2003

Przez długie lata M270 pozostawała podstawowym rodzajem samobieżnej wyrzutni pocisków rakietowych na podwoziu gąsienicowym, jaki znajdował się w arsenale armii Stanów Zjednoczonych i państw NATO. Mimo zakończenia produkcji w 2003 r. jest to system nadal nowoczesny i wciąż rozwijany. Wdrażane są nowe rodzaje amunicji, rozwojowi podlega też wyposażenie pojazdu-nosiciela.




Nr.22.

M16 MGMC 1944

Amerykańskie transportery półgąsienicowe, podobnie jak ich niemieckie odpowiedniki, okazały się wyjątkowo podatne na wszelkie modyfikacje przystosowujące je do wypełniania specyficznych potrzeb pola walki. Jedną z najbardziej udanych konstrukcji tego rodzaju było samodzielne działo przeciwlotnicze MGMC M16.




Nr.23.

SD.KFZ.231 - 1939

Sd.Kfz.231 (6-Rad) był jednym z najbardziej rozpowszechnionych niemieckich samochodów pancernych początkowego okresu wojny. Wprawdzie ze względu na słaby silnik niezbyt nadawał się do operacji w terenie, ale w uzbrojeniu jednostek pierwszoliniowych pozostawał do 1941 r., a w odziałach tyłowych służył w praktyce do końca zmagań.


24. Willys MB Jeep - 1945

25. Morris Commercial C8 FAT - 1944

26. Sd.Kfz.138/2 Jagdpanzer 38(t) Hetzer - 1944

27. Stridsvagn 103 - 1987

28. Flakpanzer IV (2cm Vierling) Wirbelwind - 1945

29. Sd.kfz.139 Panzerjager 38(t) fur 7.62cm Pak 36(r) Marder III -1942

30. T-34/85 -1944

31. Sd.Kfz. 162/1 Jagdpanzer IV -1944

32. PzKpfw KV 2 754(r) -1942

33. Sd.Kfz.140 Flakpanzer 38(t) Gepard -1944

34. Schwere Zugkraftwagen 18t (Sd.Kfz.9) FAMO - 1944

35. G5 (Kfz.2) - 1938

36. M5A1 Stuart - 1944

37. Bussing-NAG 4500 - 1943

38. M142 HIMARS - 2007

39. Sd.Kfz.165 Hummel - 1945

40. ATF Dingo 1 - 2008

41. M7 HMC Priest - 1944

42. AMD 35 Panhard 178 - 1940

43. Lancia 1ZM - 1939

44. GMC DUKW 353 - 1944

45. TPz1 Fuchs - 1998

46. Lancia Lince - 1944

47. BM-21 Grad - 1976

48. Panzerhaubitze 2000 - 2002

49. M35A1 - 1968

50. Spahpanzer 2 Luchs A1 - 2000

51. AMX 30 AuF1 - 1997

52. M41A3 Walker Bulldog - 1962

53. AMX-30R Roland - 1991

54. BM-13 Katiusza - 1942

55. Sd.Kfz. 124 "Wespe" - 1943 -brak

56. FSC Star 266 - 1995

57. Landwasserschlepper I - 1944 -brak

58. 10.5 cm leFH 18 Selbstfahrlafette auf Geschutzwagen 39H(f) - 1944

59. 15 cm Panzerwerfer 42 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.4/1 -brak

60. Schwerer Panzerspahwagen (8-Rad) Sd.Kfz.231-1943 -brak

61. Kołowy niszczyciel czołgów B1 Centauro - 2002 -brak

62. Sd.Kfz.252 Leichte Gepanzerte Munitionskraftwagen - 1941 -brak

63. Panhard EBR Mle 51 - 1957 -brak

64. PzKpfw II Ausf. F (Sd.Kfz. 121) - 1942 -brak

65. PzKpfw I Ausf. B (Sd.Kfz.101) - 1939 -brak

66. Panzerspahwagen AB 43 203(i) - 1944 -brak

67. Kamaz 43101 - 2005 -brak

68. Marder 1A3 - 1999 -brak

69. Kfz.70 Krupp Protze - 1943 -brak

70. ZIŁ 131 - 2001 -brak

71. Type 97 Chi-Ha - 1941 -brak

72. Bedford QLT - 1944 -brak

73. Sd.Kfz. 222 - 1939 -brak

74. MCV-80 Warrior - 2003 -brak

Powrót


Michał Majewski © Wszystkie prawa zastrzeżone | Kobierzyce 2009